torstai 17. lokakuuta 2013

Sweet as, bro!

Paluu ihmisten ilmoille niin sanotusti. Lounaisen Phangan ja Green peace bungalowien rauhasta siirryimme tänne saaren luoteiseen osaan aussien ja uusi-seelantilaisten omistamaan Shiralea Backpackers resortiin. Ja täällä niitä backpackereita sitten riittääkin. Ravintolalassa länkkäri musiikki raikaa yömyöhään, keittiössä kokkaillaan burgereita, pastoja ja leipiä, joita aussi omistaja keittiön thaikku tytöille opettaa. Ja täällä on SIIDERIÄ! Mistä me kaikki kolme suorastaan kiljuttiin riemusta, koska Thaimaassahan ei ole siideriä erittäin kirjaimellisesti missään. Tänään Phanganin pää-rantsulla Haad Rinissä haahuillessa päätimme, että jos jostain saamme käsiimme siideriä olemme valmiita maksamaan siitä vaikka 200BHT! Niimpä tätä kirjottaessani istutaan meijän raflan baari tiskillä ja juodaan hymy huulilla Magnerssiä tutustuen vierustovereihimme, 18 ja 19-vuotiaaseen saksalaiseen.

Kustannus syistä (lähinnä minua hyödyttävistä) valitsimme täällä neljän hengen bungalowin joten meikäläinen sai täten jättimäisen sängyn itselleni jälleen. Huone kustantaa meille jokaiselle 266BHT/yö kun tähän mennessä jokaisesta paikasta olen maksanut ainakin 400BHT, koska joudun perjaatteessa aina maksaaan kahen hengen hinnan. Meillä on myös ilmastointi, mikä on kyllä mukavaa vaihtelua aikasempoien huoneiden tuulettimiin. Alueella on myös uima-allas ja rantaan vain muutama sata metriä. Aluksi ajattelimme yöpyä vain kaksi yötä ja varsinkin eilisen alku järkytyksen jälkeen olisimme olleet valmiina lähtemään samantien muualle, mutta tänään päätimme kuitenkin, että olemme täällä vielä sunnuntai aamuun asti täällä ja sunnuntai aamuna lähdemme Koh Taolle. Lauantaina täällä on kuuluisat Full Moon Partyt joidenka alta ajattelimme alunperin lähteä karkuun Taolle, mutta nyt ajattelimme, että kaikki ovat niin krapulassa sunnuntaina niin  pääsemme hyvin vielä Taolle ilman suuria massoja.

Tänään vuokrasimme skootterit, vaikka aluksi Ollie oli ajatusta vastaan koska ei halunnut lähteä täällä ajamaan, koska täällä maasto on aika hullua. Otimme pienimoottoriset skootterit, silläkin uhalla, että alkaisimme valumaan ylämäessä alas rinnettä, ja niin melkein kävikin! Mutta jokaisesta mäestä kuitenkin selvittiin. Ajoimme lähestulkoon ympäri koko saaren aina sinne asti minne tie ylsi. Pääätimme myös vierailla saaren päärannalla jossa mm. kuuluisat Full moon partyt järjestetään.  Ja luojan kiitos emme yövy kyseisessä paikassa. Mieleen tuli lähinnä Euroopan turisteilla kansoitetut rannat.
Ei ne Suomen hämähäkit nyt niin isoja ole.. Tää roikku
meijä bungalowin ikkunan ulkopuolella
Mutta näimme matkan varrella myös paljon upeita maisemia. Pysähdyimme keskellä saarta sijaitsevaan luonnonpuistoon jossa vähistä sateista johtuen vesiputous oli täysin kuiva, mutta hyvin vaikeaa pientä kinttupolkua 20 hikistä minuuttia kuljettuamme ylöspäin tulimme mitä upeimmalle maisemapaikalle. Kohdalta näki koko saaren läntisen puolen ja meren!

Neljän aikoihin pääsimme takaisin bungalowillemme josta vaatteet vaihdettuamme lähdimme rantaan uimaan, katsomaan auringonlaskua joka kuitenkin valitettavasti peittyi taivaanrannan pilviharsoon.
Illalla lähdimme skoottereilla Thongsalaan night markettia tsekkaamaan. Siellä söimmekin halvalla! Itse otin yhdestä kojusta vietnamilaisen kevätrullan, toisesta suuren kulhon tulista nuudelikeittoa vihanneksilla sekä kolmannesta mangoa, tahmeaa riisiä ja kookosmaitoa, lompakon köyhtyessä 110BHTllä, eli noin 2eurolla!.

7/11stä aamupalaa, lounasta ja kaikkea siltä väliltä!
Päädyimme istumaan meijän hostellin raflaan illan päätteeksi, jossa tutustuimme kahteen saksalaiseen joista toiselle opetimme shithead-korttipelin jota olemme täällä ollessamme pelanneet. Nyt makoilemme kaikki hiljaisuudessa hostellin ravintolan yhteydessä olevalla chill out alueella riippumatoissa.

Huomenna suunnitelmissa ei mitään. Eikä varmaan ylihuomennakaan. Huomenna kuitenkin rupeamme tsekkailemaan paikkoja Taolta. Joten jos jollain tätä blogia lukevalla on joku hyvä vinkki super halvasta majotuksesta Koh Taolla, laitahan viestiä! Katie ja Ollie suuntaavat Bangkokiin 28pvä yö junalla, mutta koska oma lentoni Balille lähtee vasta 2.11 joudun luultavasti hyvästelemään Katien ja Ollien Taolla, koska en millään jaksaisi olla Bangkokissa neljää päivää... Pitää nyt katsoa miten asiat järjestyvät! Mutta loppuaika Thaimaassa vietetään siis Taolla ja Bangkokissa!

Nyt lähden nukkumaan, ja huomenna voisi yrittää löytää keinoa parantaa tämä päälle pukkaava flunssa (aika moista honotusta tää puhuminen jo tuntuu olevan) joka tehokkaasta ilmastoinnista johtunee.